کد خبر : 208869
تاریخ انتشار : یکشنبه 14 آبان 1402 - 14:40

تراشه کوالکام اسنپدراگون ۸ نسل ۳ با ویژگی‌های هوش مصنوعی، وای‌فای ۷، پشتیبانی از بازی ۲۴۰ فریم بر ثانیه راه‌اندازی شد

تراشه کوالکام اسنپدراگون ۸ نسل ۳ با ویژگی‌های هوش مصنوعی، وای‌فای ۷، پشتیبانی از بازی ۲۴۰ فریم بر ثانیه راه‌اندازی شد

به گزارش نیوز آرشیو و به نقل از گادگتس۳۶۶ کوالکام روز سه شنبه در نشست Snapdragon Summit جدیدترین پلتفرم موبایل پرچمدار خود، اسنپدراگون ۸ نسل ۳ را معرفی کرد. جانشین Snapdragon 8 Gen 2 SoC وعده داده است که مجموعه ای از به روزرسانی های جدید را به همراه خواهد داشت و ادعا می کند

Qualcomm Snapdragon 8 Gen 3 SoC With Generative AI Features, Wi-Fi 7, 240 FPS Gaming Support Launched

به گزارش نیوز آرشیو و به نقل از گادگتس۳۶۶ کوالکام روز سه شنبه در نشست Snapdragon Summit جدیدترین پلتفرم موبایل پرچمدار خود، اسنپدراگون ۸ نسل ۳ را معرفی کرد. جانشین Snapdragon 8 Gen 2 SoC وعده داده است که مجموعه ای از به روزرسانی های جدید را به همراه خواهد داشت و ادعا می کند که اولین پلتفرم موبایلی است که بر روی هوش مصنوعی مولد تمرکز دارد. موتور هوش مصنوعی SoC از مدل‌های هوش مصنوعی مولد چندوجهی، از جمله مدل‌های معروف زبان بزرگ (LLM) پشتیبانی می‌کند. Qualcomm Hexagon NPU نوید عملکرد ۹۸ درصد سریعتر و ۴۰ درصد کارآمدتر را می دهد. همچنین نوید بازی با سرعت ۲۴۰ فریم در ثانیه بر روی نمایشگرهای پشتیبانی شده را می دهد که دارای روشنایی جهانی با ردیابی پرتو است. پردازنده گرافیکی Qualcomm Adreno 25 درصد سریعتر و کارآمدتر از پردازنده اسنپدراگون ۸ نسل ۲ است. تراشه آماده ۵G از Wi-Fi 7 و بلوتوث دوگانه پشتیبانی می کند.

در دسترس بودن Qualcomm Snapdragon 8 Gen 3
طبق گفته‌های کوالکام، دستگاه‌های پرچم‌دار اندرویدی مجهز به جدیدترین تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۳ آن در هفته‌های آینده در دسترس خواهند بود. این تراشه برای دستگاه‌های پرچم‌دار توسط شرکت‌های سازنده جهانی و برندهای گوشی‌های هوشمند، از جمله ASUS، Honor، iQOO، MEIZU، NIO، Nubia، OnePlus، OPPO، realme، Redmi، RedMagic، Sony، Vivo، Xiaomi و ZTE استفاده خواهد شد.

ویژگی های Qualcomm Snapdragon 8 Gen 3
پردازنده Qualcomm Snapdragon 8 Gen 3 با موتور هوش مصنوعی Qualcomm ارائه می شود که دارای یک فرآیند شش ضلعی بهبود یافته است که ادعا می شود ۹۸ درصد سریعتر و ۴۰ درصد کارآمدتر است. این تراشه قابلیت‌های مولد هوش مصنوعی را به ارمغان می‌آورد و نوید سریع‌ترین انتشار پایدار در جهان را برای تولید تصویر می‌دهد. این تراشه مبتنی بر فناوری پردازش ۴ نانومتری است و پردازنده Qualcomm Kryo تا ۳.۳ گیگاهرتز را با ۳۰ درصد سریع‌تر و ۲۰ درصد نرخ کارآمدتر ارائه می‌کند. CPU دارای پنج هسته Performance تا ۳.۲ گیگاهرتز و دو هسته Efficiency تا ۲.۳ گیگاهرتز است.

این تراشه همچنین نوید عملکرد بازی های سطح بالایی را می دهد که دارای ردیابی پرتوهای شتاب دهنده سخت افزاری با روشنایی جهانی است. این تراشه نوید اجرای بازی با سرعت ۲۴۰ فریم در ثانیه را بر روی نمایشگرهای پشتیبانی شده می دهد و پردازنده گرافیکی Qualcomm Adreno ادعا می شود که ۲۵ درصد سریعتر و کارآمدتر است.

این تراشه جدید همچنین یک دسته از ویژگی های دوربین جدید را که توسط هوش مصنوعی طراحی شده است، نوید می دهد. این تراشه با یک پاک کن اشیاء ویدیویی توسط Arcsoft ارائه می شود که عناصر و افراد ناخواسته را از یک ویدیو حذف می کند. همچنین قابلیت‌های زوم جدیدی را دریافت می‌کند که توسط سنسور تصویر ۲۰۰ مگاپیکسلی سامسونگ بهینه‌سازی شده برای اسنپدراگون، امکان فیلم‌برداری چندگانه، ردیابی اشیا و زوم ۲X و ۴X را فراهم می‌کند. از Dolby HDR پشتیبانی می کند و قابلیت Photo Expansion را دارد که با کمک هوش مصنوعی عکس ها را پر می کند.

برای اتصال، Snapdragon 8 Gen 3 سیستم Qualcomm FastConnect 7800، مشابه Snapdragon 8 Gen 2 را با پشتیبانی از Wi-Fi 7 802.11be، ۸۰۲.۱۱ax، ۸۰۲.۱۱ac، ۸۰۲.۱۱a, و/b ارائه می کند. بلوتوث ۵.۴. جدیدترین تراشه دارای سیستم مودم-RF 5G Snapdragon X75 است. ادعا می شود که این پلت فرم تلفن همراه دارای اولین مودم ۵G جهان با شتاب دهنده سخت افزاری تانسور هوش مصنوعی است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 2 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

زيرنويس فارسي و انگليسي

بهترین قیمت، خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح