کد خبر : 92162
تاریخ انتشار : دوشنبه 24 آبان 1400 - 2:03

ارسال پرونده تبریز به عنوان “شهر خلاق ادبیات” به یونسکو

ارسال پرونده تبریز به عنوان “شهر خلاق ادبیات” به یونسکو

ایسنا/آذربایجان شرقی شهردار تبریز گفت: بر اساس اعلام کمیسیون ملی ایران – یونسکو، پرونده تبریز در حوزه شهر خلاق ادبیات به یونسکو ارسال شد. ایرج شهین باهر با اعلام این خبر اظهار کرد: تبریز، خاستگاه مکاتب برجسته هنری و ادبی است و شعر و ادب و هنر آذربایجانی در طول تاریخ توسعه یافته به نحوی که

ارسال پرونده تبریز به عنوان "شهر خلاق ادبیات" به یونسکو

ایسنا/آذربایجان شرقی شهردار تبریز گفت: بر اساس اعلام کمیسیون ملی ایران – یونسکو، پرونده تبریز در حوزه شهر خلاق ادبیات به یونسکو ارسال شد.

ایرج شهین باهر با اعلام این خبر اظهار کرد: تبریز، خاستگاه مکاتب برجسته هنری و ادبی است و شعر و ادب و هنر آذربایجانی در طول تاریخ توسعه یافته به نحوی که این شهر در هزار سال گذشته محل نشست و برخاست فضلا،‌ شعرا و ادبای بسیاری از جمله صائب تبریزی، شمس تبریزی، ملا محمد فضولی، محمد حسین شهریار، پروین اعتصامی و همام تبریزی بوده است.

وی ادامه داد: این موارد، ظرفیت بسیار ارزشمند و گسترده‌ای را برای تعاملات جهانی و کسب عنوان شهر خلاق در حوزه ادبیات فراهم می‌سازد که برای تحقق این مهم اقدامات لازم را از ماه‌ها قبل آغاز کردیم.

وی یادآور شد: پیش از این با پیگیری‌های انجام یافته شهرداری تبریز لایحه‌ای در زمینه پیوستن تبریز به شبکه شهرهای جهانی خلاق مورد تصویب کمیسیون فرهنگی و شورای اسلامی شهر قرار گرفت و به دنبال آن کارشناسان یونسکو در تهران در شهرداری تبریز حضور یافتند و در خصوص تکمیل فرم‌های مربوط بر اساس ظرفیت‌های فرهنگی و تاریخی این شهر در حوزه ادبیات اقدامات لازم و تخصصی انجام شد.

به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، شهین باهر ابراز امیدواری کرد که با نهایی شدن انتخاب تبریز به عنوان شهر خلاق در زمینه ادبیات شاهد آثار ملموس این اتفاق خوب در حوزه‌های فرهنگی، گردشگری و اقتصادی باشیم.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

زيرنويس فارسي و انگليسي

بهترین قیمت، خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح