کد خبر : 208835
تاریخ انتشار : شنبه 28 مرداد 1402 - 19:56

سالانه ۲۵ هزار تن بادام در چهارمحال و بختیاری تولید می شود

سالانه ۲۵ هزار تن بادام در چهارمحال و بختیاری تولید می شود

به گزارش ایلنا، علی‌اصغر عبداللهی اظهار داشت: چهارمحال و بختیاری ۲۰ درصد بادام کشور را تولید می‌کند و سالانه ۲۵ هزار تن بادام در چهارمحال و بختیاری، تولید می‌شود. وی افزود: با توجه به اینکه ارزش بادام سنگی ۹ دلار و بادام مامایی ۱۸ دلار است، در صورت صادرات این محصول می‌توانیم سالانه ۲۵۰ میلیون دلار گردش

سالانه ۲۵ هزار تن بادام در چهارمحال و بختیاری تولید می شود

به گزارش ایلنا، علی‌اصغر عبداللهی اظهار داشت: چهارمحال و بختیاری ۲۰ درصد بادام کشور را تولید می‌کند و سالانه ۲۵ هزار تن بادام در چهارمحال و بختیاری، تولید می‌شود.

وی افزود: با توجه به اینکه ارزش بادام سنگی ۹ دلار و بادام مامایی ۱۸ دلار است، در صورت صادرات این محصول می‌توانیم سالانه ۲۵۰ میلیون دلار گردش مالی فقط از طریق بادام داشته باشیم.

عبدالهی با اشاره به اینکه این استان اولین صادر‌کننده بادام نیست خاطر نشان کرد: در دنیای تجارت بسته‌بندی محصول جایگاه بالایی دارد، کشور‌هایی مانند آلمان و فرانسه جزو تولیدکنندگان برتر بادام نیستند، اما به دلیل بسته بندی این محصول صادرکننده برتر هستند.

مدیرکل گمرک چهارمحال و بختیاری گفت: ترکیه یکی از کشور‌هایی است که به دلیل استفاده از محصولات بادام در مواد آرایشی و بهداشتی، از بزرگترین واردکنندگان بادام است، اما ما این ظرفیت را از دست داده‌ایم و در بحث صادرات بادام به این کشور ضعیف عمل کرده‌ایم.

به گزارش ایلنا در چهارماهه نخست سال جاری ۴۰۰ تن بادام به ارزش بیش از ۳ میلیون دلار از استان صادر شده است که می‌توان با سرمایه‌گذاری، اصلاح باغات و بسته‌بندی بادام میزان صادرات را افزایش داد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

زيرنويس فارسي و انگليسي

بهترین قیمت، خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح