کد خبر : 208876
تاریخ انتشار : یکشنبه 12 آذر 1402 - 10:56

فایرفاکس پارامترهای ردیابی URL را حذف می کند: آنچه بازاریابان باید بدانند

فایرفاکس پارامترهای ردیابی URL را حذف می کند: آنچه بازاریابان باید بدانند

  به گزارش بای رپورتاژ پلتفرم انتشار رپورتاژ و به نقل از blog.hubspot در ژوئن ۲۰۲۲، موزیلا فایرفاکس ۱۰۲ با قابلیتی منتشر شد که پارامترهای پرس و جو را از URLهایی که کاربران را هنگام حرکت در وب ردیابی می کند، حذف می کند. این ویژگی “Query Parameter Stripping” نام دارد و هدف آن محافظت

 

به گزارش بای رپورتاژ پلتفرم انتشار رپورتاژ و به نقل از blog.hubspot در ژوئن ۲۰۲۲، موزیلا فایرفاکس ۱۰۲ با قابلیتی منتشر شد که پارامترهای پرس و جو را از URLهایی که کاربران را هنگام حرکت در وب ردیابی می کند، حذف می کند. این ویژگی “Query Parameter Stripping” نام دارد و هدف آن محافظت از حریم خصوصی کاربرانی است که نمی خواهند به صورت آنلاین دنبال شوند.

اکنون که فایرفاکس به کاربران خود امکان حذف پارامترهای پرس و جو را داده است، در اینجا چیزی است که بازاریابان باید بدانند.

 

پارامترهای پرس و جو چیست؟

پارامترهای پرس و جو مجموعه ای از متون هستند که به طور خودکار به انتهای URL اضافه می شوند تا داده ها را منتقل کنند. این پارامترها محتوا یا اقدامات خاصی را بر اساس داده های ارسال شده مشخص می کنند.

پارامترهای پرس و جو به صورت “?” ظاهر می شوند. به دنبال آن یک سری متن برای افزودن چند پارامتر، یک “&” بین هر شاخه اضافه می شود. به عنوان مثال: www.example.com/?branch&product

 

برای درک بهتر اینکه پارامتر پرس و جو چیست، بیایید از پیوند این پست وبلاگ HubSpot درباره استفاده از ویدئو برای انسانی کردن برند خود استفاده کنیم. لینک این پست وبلاگ:

 

https://blog.hubspot.com/marketing/video-marketing-tips-from-wistia

 

با این حال، اگر بخواهم روی همین پیوند در فیس بوک کلیک کنم، URL به صورت زیر ظاهر می شود:

 

https://blog.hubspot.com/marketing/video-marketing-tips-from-wistia?fbclid=IwAR3NRxcZoMVwLND43N-5xVwa3VvYiL0xrq_Cfc5uiPPdk5qIPKZ9vBqPFCI

 

همه چیز بعد از “؟” از نظر اینکه URL شما را به کجا می برد تفاوتی ایجاد نمی کند، اما اطلاعات فیس بوک (و برای شفافیت، HubSpot) را در مورد اینکه چه کسی کلیک می کند، روی چه چیزی کلیک می کند و چرا ارائه می دهد.

 

چگونه پارامترهای پرس و جو به بازاریابان کمک می کنند؟

اطلاعات حاصل از پارامترهای پرس و جو به بازاریابان کمک می کند تا وب سایت های شرکت خود را برای ایجاد تجربه کاربر پسندتری بهینه کنند. اساساً پارامترهای پرس و جو نقش مهمی در ارزیابی نقاط تماسی که مصرف کنندگان در مسیر خریدشان به صورت آنلاین با آن مواجه می شوند بازی می کنند (اسنادها).

پارامترهای پرس و جو همچنین به ردیابی عملکرد محتوا در پلتفرم‌های مختلف کمک می‌کنند – آنها همچنین به شرکت‌ها کمک می‌کنند تا تبلیغات مناسبی را برای افزایش درآمد تبلیغات در وب‌سایت‌های خود داشته باشند.

 

این چه تاثیری بر بازاریابان آینده خواهد داشت؟

در حال حاضر، این ویژگی تنظیماتی است که باید توسط کاربر فایرفاکس به صورت دستی فعال شود. پس از فعال شدن، هر رویداد ناوبری مهم – مانند باز کردن یک پنجره یا برگه جدید، کلیک کردن روی پیوندها یا تغییر مسیر بین URL ها – منجر به حذف پارامترهای پرس و جو از URL مقصد می شود.

 

این می‌تواند بر اسناد سایت‌هایی مانند Facebook، HubSpot و سایر وب‌سایت‌هایی که از پارامترهای پرس و جو استفاده می‌کنند، تأثیر بگذارد، به این معنا که برخی از اسناد ممکن است به درستی منعکس نشوند.

 

در آینده، بازاریاب هایی که از پارامترهای پرس و جو استفاده می کنند باید بدانند که کاربران فایرفاکس ۱۰۲ و بالاتر ممکن است به طور دقیق اسناد را منعکس نکنند.

 

بازاریابان همچنین باید برای این احتمال آماده باشند که موزیلا بتواند Query Parameter Stripping را در آینده به عنوان تنظیمات پیش‌فرض تبدیل کند. آماده سازی می تواند با استفاده از روش های دیگر برای ردیابی رفتار کاربر باشد. روش دیگر جمع آوری داده ها از طریق ممیزی وب سایت برای بهینه سازی سودمندی سایت شما برای مصرف کنندگان است. 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

زيرنويس فارسي و انگليسي

بهترین قیمت، خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح