کد خبر : 208861
تاریخ انتشار : شنبه 15 مهر 1402 - 16:20

پست های دولتی نشان می دهد که محدودیت های ایالات متحده در مورد ابزارهای تراشه به چین تقریباً نهایی شده است

پست های دولتی نشان می دهد که محدودیت های ایالات متحده در مورد ابزارهای تراشه به چین تقریباً نهایی شده است

به گزارش نیوز آرشیو و به نقل از رویترز ۵ اکتبر (رویترز) – طبق یک پست دولتی و یک منبع، یک قانون به روز شده برای محدود کردن صادرات تجهیزات ساخت تراشه ایالات متحده به چین در مراحل نهایی بررسی است، نشانه ای است که دولت بایدن به زودی محدودیت ها را برای پکن تشدید

Illustration picture of Chinese and U.S. flags with semiconductor chips

به گزارش نیوز آرشیو و به نقل از رویترز ۵ اکتبر (رویترز) – طبق یک پست دولتی و یک منبع، یک قانون به روز شده برای محدود کردن صادرات تجهیزات ساخت تراشه ایالات متحده به چین در مراحل نهایی بررسی است، نشانه ای است که دولت بایدن به زودی محدودیت ها را برای پکن تشدید می کند.

رویترز به طور انحصاری روز دوشنبه گزارش داد که مقامات آمریکایی در هفته‌های اخیر به چین هشدار داده‌اند که انتظار داشته باشد قوانین محدودکننده ارسال تجهیزات نیمه‌رسانا و تراشه‌های هوش مصنوعی پیشرفته به چین در این ماه به‌روزرسانی شود.

منابع می گویند که این به روز رسانی ها محدودیت هایی را اضافه کرده و حفره هایی را در قوانینی که برای اولین بار در ۷ اکتبر ۲۰۲۲ معرفی شدند، می بندد. این قوانین باعث خشم پکن و تنش بیشتر روابط با واشنگتن شد.

آیین‌نامه‌ای با عنوان «کنترل‌های صادراتی به اقلام تولیدی نیمه‌رساناها، اصلاح فهرست نهادها» روز چهارشنبه در وب‌سایت دفتر مدیریت و بودجه (OMB) منتشر شد.

یک فرد آشنا با این موضوع که خواست نامش فاش نشود، تأیید کرد که این پست مربوط به محدودیت مورد انتظار برای ارسال ابزارهای ساخت تراشه به چین است.

مقامات سابق گفتند که قوانین کنترل صادرات معمولاً توسط OMB ارسال نمی شود تا زمانی که وزارتخانه های امور خارجه، دفاع، بازرگانی و انرژی در مورد محتوای آنها توافق کنند.

یک قانون همراه پیش‌بینی‌شده برای به‌روزرسانی محدودیت‌ها در صادرات تراشه‌های پیشرفته که برای هوش مصنوعی استفاده می‌شوند، هنوز توسط دولت ارسال نشده است.

یک منبع گفت که دولت بایدن به دنبال انتشار هر دو قانون به طور همزمان است. سخنگوی وزارت بازرگانی ایالات متحده از اظهار نظر خودداری کرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 5 در انتظار بررسی : 5 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

زيرنويس فارسي و انگليسي

بهترین قیمت، خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح